Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /wwwroot/index.php on line 101
Honda accord bemutatása, technikai adatok, modelltörténet.

 




Honda

A Honda Accord máig az egyik legsikeresebb családi utazó autó a Honda kínálatában. Története 1976-ra nyúlik vissza, mikor is bemutatták az első generációt. 1989 óta az egyik legkelendőbb autó az USA területén. Mára már a 9. generációt gyártják, és népszerűsége töretlen, megbízhatóságának, és teljesítményének köszönhetően. Megbízhatóságát tekintve, a világ egyik legjobb gépjárműve. Lássuk tehát a fejlődését, és műszaki paramétereit, miként is lett népszerű.



Honda Accord
1. generáció 1976-1981

Ez volt az első Honda Accord mely legördült a szerelősorról. A gyártás először egy 3ajtós autóval indult, majd körülbelül rá egy évre megszületett a szedán változata is. Honda ezt a modellt is CVCC motorral szerelte. Ennek lényege az volt, hogy feltétel nélkül megfeleljen az USA szigorú környezetvédelmi normáinak. Legnépszerűbb motor a kínálatban az 1.6 literes benzines motor volt. Ez az Accord jól fogyott köszönhetően nem túl nagy méretének, és üzemanyag takarékosságának. Ez volt az első olyan Japán autó, mely rendelkezett szakaszos ablaktörlővel, választható kárpitozással, és fordulatszámmérővel. Az LX kivitelben debütált a klíma és a szervokormány. 1980-ban a két sebességes automata váltót felváltotta a 3 sebességes. Ugyanekkor az 1.8literes motor is elérhetővé vált, valamint a 3ajtós kivitel is megkapta az előre hozott visszapillantó tükröket. Ugyanakkor a műszerfalon is érezhető volt egy frissítés.

Az alapfelszereltség akkoriban gazdagnak mondható, tartalmazta a rádiót, fordulatszámmérőt, első tárcsafékeket, Szervós kormánymű stb... Az EX változatban nem volt viszont antenna, szervo kormány, stb...
Sok a közös az 1980-ban bemutatott Honda Quintet-el, hisz azonos műszaki alapokra épültek.
1981-es SE modellben jelent meg elsőként az elektromos ablakok, valamint a borjúbőr ülések.

Technikai adatok
 

     
Típus 1,6literes (EP) 1,8literes (EK1)
Motor 4 hengeres soros motor, OHC.. 4 hengeres soros motor, SOHC..
Kapacitás 1,6 literes (1599 cc) 1,8 literes (1590 cc)
Süritési arány 8.4:1 8.4:1
Teljesítmény 68-72 LE / 52-54 kW (5500/min) 75 LE / 56 kW (4500/min)
Maximális Nyomaték 126,5 Nm (3500 rpm) 130 Nm (3000 rpm)
Önsúly 935 kg 935 kg
Legnagyobb sebesség 160 km/h  
Gyorsulás 0-100 km / h 13,5 sec (15,5 mp Automata)  
Hossz / szélesség / magasság 4.345mm / 1.620mm / 1.360mm 4.345mm / 1.620mm / 1.360mm
Fordulókör 11,0 m (?) 11,0 m (?)
Csomagtartó mérete 360 literes (VDA standard) 360 literes (VDA standard)


Fogyasztás (átlag)

 
km / h 90 120 Város
l/100 km 6,8 9,2 10,1
Hondamatik 7,4 10,4 10,5
 
Standard gumiabroncsok 155 SR13 155 SR13
Emissziós szabvány - -
További műszaki jellemzői első tárcsafék
kétfokozatú Hondamatik
első tárcsafék
kétfokozatú Hondamatik

 
 

Honda Accord
2. generáció 1981-1985

  

Mintegy öt évvel az első széria megjelenése után, a Honda úgy gondolta, hogy felfrissíti a modellt, a ferdehátút és a szedánt egyaránt. így született meg a 2. generációs Honda Accord 1981-ben Japánban, majd 82'-ben az USA piacokon. Ez volt az első amerikai gyártású Honda az új gyárban: Marysville, Ohio. A frissítés a belsőt és a külsőt egyaránt érintette. Sokat fejlődött a minőség ellenőrzés is, így vált máig az egyik legmegbízhatóbb márkává Amerikában, melyet a mai napig megőriz. 1983-ban a 3 sebességes Hondamatik automata váltót frissítették 4 sebességesre, ezzel jelentős előrelépést hozva.

84es modellfrissítés következtében a CVCC motor 86LE-lett, az oldalsó szélességjelző lámpákkal (USA szabvány) már a közlekedési minisztérium is megelégedett. Az LX kivitel gazdagon szerelt volt, jelen volt a velúr kárpit, sztereo rádiómagnó, klíma, tempomat, szervokormány, elektromos ablakok, a központi zár, digitális kvarc óra, tetőantenna, fekete vastag díszlécek, műanyag lökhárító, könnyűfém felnik. A ferdehátú volt az egyetlen Accord mely tartalmazott kettős oldalsó visszapillantó tükröt.

1984-ben, modellfrissítéskor, Special Edition utolsó kiadás (SE-i) kihasználva az utolsó években a gyártást, kapható volt a non-CVCC, már közvetlen befecskendezéses 110LE (82kw) ES3 motorral. Ehhez a modellhez lehetett kérni a bőr üléseket, elektromos üvegtetőt, bronz színezett üvegeket, és Premium Sound kazettás magnót, valamint 13" könnyűfém kerekeket. Egyben ez volt az a modell melyhez lehetett kérni a világ első autós navigációját, melyet később a Legend modell is megkapott. (bővebben itt: Honda Legend)
Az eddigi 1.6os benzines motor mellé társult egy új 1.8literes motor is. Ennek a generációnak készült egy luxus változata is Japán belpiacra Vigor néven, (JDM), de nem váltotta valóra a hozzá fűzött reményeket, hogy betörjön a luxus autók kategóriájába. Erre később a Legend hivatott.
 

Technikai adatok
 

  1,6L 1.8L  9 / '83
Motor 1,6 literes soros négyhengeres, OHC a 2-szakasz downdraft gasifier 1,8 literes soros négyhengeres, OHC. 12 szelep
Kapacitás 1,6 literes (1590 cc) 1,8 literes (1817 cc)-től 09/83, 12 szelepes (mint AB-Prelude)
Sűrítési arány 8,8: 1  
Teljesítmény 59 kW / 80 LE (5000 rpm)
(A 09/83: PS 88 perc 6000 fordulat / perc)
100 LE a 5800 ford / perc
Maximális Nyomaték 126,5 Nm 3500 fordulat / perc  
Önsúly 945 kg (EX 30 kg)  
Legnagyobb sebesség 170km / h (162 Honda Matic)  
Gyorsulás 0-100 km / h    
Hossz / szélesség / magasság 4410 / 1650 / 1375 mm  
Csomagtartó (VDA standard) 208 literes
Max. 1104 liter
 
Gyári gumiabroncsok 165 / SR13  
Fogyasztás
km / h 90 120 Város
l/100 km 5,6 7,8 9,6
Hondamatik 6,5 9,3 10,4
 
Emissziós szabvány -  
További műszaki jellemzői Elöl hűtött tárcsafékek
Szervokormány az EX kivitelben is.
felár háromsebességes Hondamatik
 


 

Honda Accord
3. generáció 1986-1989

 
 

Ez a sorozat volt az első Egyesült Államokban és Japánban a Honda "pop-up" (bukólámpa) fényszóró piacon, melyek hasonlóak a Prelude lámpáihoz. Európába fix lámpás változatot forgalmazták, de azt is eladták az USA-ban CA modellként. Ebben a típusban jelentek meg az első és hátsó kettős lengőkarok. Ez jobb stabilitást, és kezelhetőséget nyújtott az autónak, egyenes és kanyargós úton egyaránt. Ugyan így az első és hátsó stabilizátor rudak. A fékek terén is nagy előrelépés volt tapasztalható, hiszen 4db  tárcsaféket is kapott (a JDM Si modellben ikerdugattyús féknyergek is megtalálhatók!). ABS rendelhető lett opcióként. Alapmodellen 13" acél felni volt, míg a drágább modelleken 14" könnyűfém felnik.

Európai piacon a a következő motorok voltak kaphatók: A16A1, A20A2, A20A4, B20A2 és B20A8.
Felszereltség terén a spártai és a luxus kategória között lehetett választani. Japán belpiacon (JDM) elérhető volt egy "full extra" csomag is, mely többek között tartalmazott fűthető tükröket, digitális műszerfalat, napfénytetőt, tempomatot, klímát, és a már előző modellnél megemlített navigációt. Ez a felszereltség Amerikai piacon nem volt elérhető (vagy erősen korlátozva), hiszen a Honda éppen akkor kezdte bevezetni az Acura luxus márkát. 1988-ban a coupe modell is megjelent, amit kizárólag Ohio-ban gyártottak, és még Japán piacra is onnan szállították.


Technikai adatok
 

  EX 2.0 (*) Ex 2.0i (*) EX-2.0i 16V (*)
Motor 4 hengeres soros motor, 12 szelep,
SOHC,
4 hengeres soros motor, 12 szelep, SOHC,  PGM-FI 4 hengeres soros motor  DOHC és  PGM-FI
Kapacitás 2,0 literes (1932 cc) 2,0 literes (1932 cc) 2,0 literes (1944 cc)
Sűrítési arány 9.1:1 9.5:1 9.4:1
Teljesítmény 102 LE / 75 kW (5500 rpm)
104 LE / 76 kW-os (automatikus)
115 LE / 85 kW (5500 rpm) 133 LE / 98 kW (5500 rpm)
Maximális Nyomaték 154 Nm (a 3500 ford / perc) 165 Nm (2500 rpm) 171 Nm (5000 rpm)
Önsúly 1110 kg (20 kg + Automata) 1130 kg (20 kg + Automata) 1.165kg
Legnagyobb sebesség 182 km / h (175-val szedán) 190 km / h (185 Automata) 203 km / h
Gyorsulás 0-100 km / h 10,9 sec (11,2-val szedán) 7,7 sec (10,5-val szedán) 9,0 sec
Hossz / szélesség / magasság 4535 mm / 1659 mm / 1355 mm
Fordulókör 11,2 m
Csomagtartó 470 l (VDA standard)
Fogyasztás (átlag)
90 120 Város km / h
6,2 7,9 10,0 l/100 km
6,5 8,2 10,5 Hondamatik

95 benzin

90 120 Város km / h
6,9 8,7 10,5 l/100 km
7,3 8,8 11,5 Hondamatik

95 benzin

90 120 Város km / h
7,2 8,3 10,9 l/100 km

Prémium benzin

Gyári gumiabroncsok 185/65 HR 13 195/60 VR 14




Honda Accord
4. generáció 1990-1993


 

A klasszikus Accord vonal megtestesítője. Ez volt az első generáció, ahol megszűnt a 3ajtós modell, és csak szedán, coupe, Aerodeck (kombi) modelleket lehetett vásárolni. Az autó úgymond testvére az a Honda Ascot. Valamint a Japán belpiacos Vigor ami eddig azonos alapokra épült az Accordal, most azonban pár dologban eltérő lett. A formatervezés igen előkelőre sikerült, sokan a második generációs Honda Legendel keverik össze, nem véletlenül, hiszen ugyanúgy eleganciát sugall még mai szemmel nézve is. Ezzel a növelt méretekkel rendelkező modellel az Accord erős középmezőnybe került Amerikában is. Konkrétan az autó méreteit tekintve, megegyezet az első generációs Honda Legend modellel.

Az egyik első olyan jármű volt amerikai piacon, mely síküveges első fényszórókat kapott. Ezzel a modellel mutatkozott be a 2.2literes 16 szelepes elektronikus üzemanyag befecskendezéses motor. Ausztráliában és Új-Zélandon 4 kerék kormányzással is árulták (4ws). Megjelentek, főleg nagyobb felszereltségnél (pl. EX) pl.: a 15" Könnyűfém keréktárcsák, napfénytető, korszerű kárpitozás, 4 hangszórós sztereo magnó,  rendelhető ABS (akkoriban ezt még ALB-nek nevezték). Újratervezték a kézi sebességváltót, megjelent a hidraulikus kuplung, valamint rendelhető volt minden típushoz a 4 sebességes automata váltó. Utóbbi érdekessége, hogy itt megjelent egy hidraulikus motortartó bak, melyet számítógép vezérelt, és fordulatszám függvényében keményítette, illetve lágyította az első motortartót, hogy az a rezgéseket, hangokat jobban elnyelje.

Néhány kereskedőnél rendelhető volt akár CD lejátszó is (akkoriban ez az egyik legnagyobb luxusnak számított), valamint 6 lemezes CD váltó, ködlámpa, riasztó, csomagtér spoiler, sportos hűtőmaszk, kartámasz, napfénytető, üléstakarók és autótakarók. Az EX modell nagyobb kipufogót kapott, dupla kivezetéssel melynek köszönhetően, plusz 5 Lóerővel gyarapodott, valamint az ABS, is széria volt ezen a felszereltségi szinten..

91-ben megjelent a Kombi változata Ohio-ban, ahol a coupe-t is gyártották. Ezt később onnan is exportálták Japánba (Accord Aerodeck). Elérhető volt néhány modell Bose hifivel, bőrkormánnyal, nagyobb első fékekkel.

Talán sokat mondhat az az információ is, hogy a korai autók közül ez a Honda Accord a második leggyakrabban ellopott autó Amerikában (A Honda Civic után) -
 

  2,0 (*) 2,0 (*) 2.0i (*) 2.2i (*)
Motor Soros négyhengeres, 16 szelepes, SOHC, keresztben helyezkedik el, karburátor elektronikus lambda-szabályozás (F20A) Soros négyhengeres, 16 szelepes, SOHC, keresztben helyezkedik el, PGM-FI (F20A) Soros négyhengeres, 16 szelepes, SOHC, keresztben helyezkedik el, PGM-FI (F22A)
Kapacitás 2.0 liter (1.997ccm) 2,2 literes (2.156ccm)
Sűrítési arány 8,9: 1 9,0: 1 (max. 9.5:1 '91) 9,8: 1
Teljesítmény 66 kW / 90 LE, 5500 ford / perc 81 kW / 110 LE 5700 ford / perc 98 kW / 133 LE 5400 ford / perc
(Akár a '91-ban 5300)
110 kW / 150 LE 5900 ford / perc
Maximális Nyomaték 149 Nm 2700 fordulat / perc 159 Nm 3700 fordulat / perc 182 Nm 4200 fordulat / perc (179 Nm 5000-'91) 198 Nm 5000-es fordulatszámon
Őnsúly 1225 kg 1225 kg (AT 25 kg) 1250 kg (AT 25 kg) 1305 kg (AT 30 kg)
Legnagyobb sebesség 170 km / h 184 km / h (178) 200 km / h (AT 196) 212 km / h (208)
Gyorsulás 0-100 km / h 9,12 10,9 (12,0 GB) 9,2 (US 11.2) 8,4 (9,3)
Hossz / szélesség / magasság 4685 / 1695 / 1390 mm
Fordulókör 11,6 m 11.6m (10.6m a 4WS)
Csomagtartó 444 literes (VDA standard)
Gyári gumiabroncsok 185/70 R14 88H 185/65 R15 87H 195/60 R15 87V
Fogyasztás
km / h 90 120 Város
l/100 km 6,6 8,4 10,8
AT - - -
km / h 90 120 Város
l/100 km 6,6 8,4 10,8
AT 6,5 8,2 11,7
km / h 90 120 Város
l/100 km 6,8 8,5 10,4
AT 6,8 8,4 11,3
km / h 90 120 Város
l/100 km 6,6 8,5 11,7
AT 6,8 8,4 12,3
További műszaki jellemzői Kettős keresztlengőkaros, független felfüggesztés mind a négy kereke;
hűtött tárcsafékek elöl;
Karburátor modellek: hátul dobfékek, az üzemanyag-fogyasztás rendszeres ólommentes
PGM-FI modellek: hátul tárcsafék, az ABS, a tüzelőanyag-val prémium ólommentes
választható 2.2i: 4WS és a légzsákok




Honda Accord

5. generáció 1993-1998

 

Ez volt az első Európai Accord ami az Angliai Swindon gyárban készűlt (kivéve Coupe és Aerodeck). Azonos időben a Honda a Rover csoporttal beindította a Rover 600 as sorozatot is. Ez a modell valójában a Honda Ascot Innova modellre alapszik, mely külsőre szinte teljesen egyezik, igaz Japán piacon már 1992 óta árulták. A 4 sebességes automata váltó maradt (kicsit átdolgozva ugyan), viszont alapfelszereltség lett a két első légzsák, és megerősített oldalsó ütközésvédelem. Alapfelszereltség része lett a legtöbb modell esetén a 4 tárcsafék, blokkolásgátló, a 15" könnyűfém felnik.

A hátsó felfüggesztés több lengőkarból állt, mondhatni a következő szériák "multilink"  felfüggesztésének elődje, mely kanyarban az autót még jobban manőverezhetővé tette. A bőr belső is rendelhető volt. Japán belpiacon ez volt az első Accord amiből sport modell készült (Si-R) ami kinézetre egyezett egy EX modellel, viszont 200 lóerős H22A motorkódú DOHC VTEC motorral volt szerelve. Hasonló sportülésekkel mint akkor futó Prelude sorozat (mindazonáltal a motor is igen hasonló volt). 1995ben Amerikai piacon debütált a V6 motor is 2.7literrel, amit az Acura Legend-ből (nálunk Honda Legendként ismert) örökölt. Ezek a modellek 4sebeséges automata váltót és dupla kipufogót kaptak. 96ban már szokásosnak mondható "facelift" azaz modellfrissítés történ, melynek keretében a lökhárítók lekerekítettebbek lettek, módosított lámpák, valamint OBD II motorvezérlők (ECU) kerültek be. 1997-ben egy Special Edition széria keretein belül kapható volt integrált indításgátlóval, kulcsnélküli ajtónyitással, audió cd lejátszóval, színre fújt díszlécekkel, automata váltóval.
 

Technikai adatok
 

   2.0i (*)  2.0i / 2.0i S / 2.0i ES (*)  2.3i SR (*)  2.2i (VTEC) (***)
Csak 96-98
Motor 4 hengeres soros motor, 16 szelep 4 hengeres soros motor, 16 szelep SOHC, VTEC
A motor típusa       F22A (?)
Kapacitás 2,0 literes (1997 cc) 2,0 literes (1997 cc) 2.3 literes (2259 cc) 2,2 literes (2156 cc)
Sűrítési arány        
Teljesítmény 115 LE / 86 kW
(A 5.300/perc)
131 LE / 96 kW
(A 5.400/perc)
158 LE / 116 kW
(A 5.800/perc)
150 LE / 110 kW
Maximális Nyomaték  172  178  206  200
Legnagyobb sebesség 197 km / óra 200 km / óra 216 km / óra  210 km/ óra
Gyorsulás 0-100 km / h 10,8 mp 10,2 mp 8,3 mp  9,0 mp
Hossz / szélesség / magasság        
Össztömeg  1240  1335  1320  1275
Fogyasztás  8.2 liter /100km  8.8 liter / 100km  8.9 liter / 100km  8.5 liter / 100km
Emissziós szabvány        
További műszaki jellemzői        



 

Honda Accord
6. generáció 1998-2002

 

A nálunk Európában ismert 6. generáció, eltér amerikai és Japán belpiacos "testvérétől", kicsit rövidebb lett. A 4 és 5ajtós modellt Swindonban Angliában szerelték össze. Európai piacra még érkezett limitált számban, az amerikai gyártású Coupe és Aerodeck is, teljesé téve a kínálatot. Fontos megjegyezni, hogy jelentős alkatrész különbségek fedezhetők fel amerikai és európai modell esetében, még a 2 literes motorral szereltnél is csak a motor egyezik az Eu szériával, illetve a futómű jelentős része. Viszont karosszéria és belső tér tekintetében nincsenek felcserélhető elemek. A belső tér annyira eltalált lett, hogy a maga korában irányadó lett a középkategóriában, mely az amerikai testvérmodellben még szebb lett. Felszereltségét tekintve, kapható volt: ABS, Tempomat,  Digitális Klíma, és kérésre navigáció. Az ES kapott mindent, de a navigáció, itt is csak kérésre szerelték be, valamint egy teljes diófa borítás is kérhető volt, valamint bőr belső fűtött ülések.

2001-ben ráncfelvarráson esett át, megváltoztak a felnik, a lámpák, valamint a Type-V  felszereltségi szint is megjelent, ami mindent megkapott, plussz tiptronic automata sebességváltót. Elérhetők lett a hátsó spoiler valamint színre fújt  "szoknya" az autó köré.
 

Technikai adatok

  1.8i 2.0i 2.3i (2000)
Motor Négyhengeres soros motor, SOHC, VTEC
Kapacitás 1,8 literes (1850 cc) 2,0 literes (1.997ccm) 2,3 literes (? Cc)
Sűrítési arány 10,0: 1 ? 1
Teljesítmény kW (LE) 100 (136) percig 6000 rpm 108 (147) percig 6000 rpm 113 (152) percig 5700 rpm
maximális Nyomaték 175 Nm 4800 rpm 184 Nm 4800 rpm 206 Nm 4700 rpm
Saját tömeg (kg) 1357-1455 kg (Automata +25) 1363-1467 kg (Automata +25)  
Legnagyobb sebesség 205 km / h (195-val kombi) 210 km / h (200 Automata)  
Gyorsulás 0-100 km / h 10,4 sec (11,3-al Kombi) 9,9 sec (10,9-el kombi)  
Hossz / szélesség / magasság 4595 / 1750 / 1430 mm
Fordulókör 11,5 m
Csomagtartó 427 l (VDA)
Gyári gumiabroncsok 195/60R15 88V ?
Fogyasztás    
A l/100 km MT AT
városi    
Nem Városi    
kombinált    
Emissziós szabvány D 3 D 3 EU2000 / D4
Eredeti ár mintegy 19600 EUR   mintegy 25150 EUR



Európában ezzel a modellel érkezett a Type-R. Motorja 220 LE (/7200RPM) és 221 Nm (/6700RPM). Motorkódja: H22A7. Type-R-t és a Type-V (2.3l 154le) modellt a hűtőrácson található piros Honda jel, és a Type-R hatalmas hátsó szárnya, valamint persze a felirat alapján lehetett könnyen megkülönböztetni. A Type-R Recaro sportüléseket kapott, valamint szénszálas belső borításokat. A súlycsökkentés végett még a hátsó elektromos ablakokat is kurblis váltotta a Type-R modellben.

Természetesen, mint minden Type-R modell esetében, nem csak a motor, valamint karosszéria lett átdolgozva, hanem a komplett futómű is, mely ikerdugattyús első 300mm átmérőjű fékeket kapott, valamint keményebb rugókat és lengéscsillapítókat. Igazi kettős életű autó, mely egyaránt megállja a helyét normál napi használatban, valamint versenypályán is.
 

  Type-R
Motor Négyhengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC, VTEC (H22A)
Kapacitás 2.2 literes (2157 cc)
Sűrítési arány 11,0: 1
Teljesítmény kW (LE) 156 (212) percig 7200 rpm
maximális Nyomaték 215 Nm 6700 fordulat / perc
Saját tömeg (kg) 1405-1420 kg
Legnagyobb sebesség 228 km / h
Gyorsulás 0-100 km / h 7,2 sec
Hossz / szélesség / magasság 4585 / 1750 / 1430 mm
Fordulókör 1,12 m
Csomagtartó 407 l (VDA)
Gyári gumiabroncsok 215/45R17 87W
Fogyasztás
A l/100 km MT
városi 12,9
Nem Városi 7,8
kombinált 9,6
Emissziós szabvány EU 2000
Eredeti ár mintegy 29 700 EUR



Honda Accord
7. generáció 2003-2007

  

2002 őszén a Párizsi autószalonban bemutatott 7. generációs Accord 2003-tól került a szalonokba. Szintén két szálon indult el a forgalmazása. Amerikának külön modell készült, bár elég sok a hasonlóság, főleg belső tér kialakításában. A Swindoni gyártás helyett, hozzánk Európába a Japán változat érkezett, kombi és szedán formájában. Coupe nagyon ritka Európában, de természetesen Amerikából rendelhető, és néhány EU tagállamban forgalmazták is. Két EURO4-es DOHC i-VTEC motorral (2.0 155LE és 2.4 190LE) valamint a régóta várt Honda dízelmotor (2.2 literes i-ctdi) szerepelt a kínálatban. Az Európai modellt Amerikában Acura TSX néven forgalmazták.

Alapfelszereltségben jártak hozzá az első légzsákok valamint oldalsó függönylégzsákok is. Ugyan így a kormányról vezérelhető rádió. Rendelhető extra pedig az érintőképernyős DVD-s navigáció, valamint esőérzékelő ablaktörlő is. További rendelhető extrák, illetve jobban felszerelt modelleknél széria tartozékok: Tempomat, kétzónás digitális klíma, esőérzékelős ablaktörlő, fényre sötétedő belső visszapillantó, xenon fényszórók, fényszórómosó, ködlámpa, "body kit", napfénytető, napellenző roló hátra, többcsatornás hangrendszer, oldalsó szélterelők, csomagtér tálca, parkoló szenzor, sport felfüggesztés (SHOWA). 
A Type-S modell kizárólag 2.4 literes DOHC i-VTEC motorral volt kapható. Ez volt a prémium felszereltség, és erő együttes kombinációja. Szinte minden extra szériafelszereltség része volt.

Hatalmas sikert aratott az Accord Tourer azaz a kombi változat. A dízel motor pedig rengeteg elismerést kapott.
2006-os "facelift" folyamán az autó elejét finomították, valamint a 2.4-es Type-S modellben adaptív tempomat került, mely mikrohullámú távolságtartással segíti a vezetőt. Ugyan ekkor széria lett az elektromos gázpedál is, ami eddig csak a 2.4 Type-S modellben volt ismert (DBW - Drive By Wire). Motor terén csak minimális változások történtek, mint, hogy a kipufogó rendszer kicsivel nagyobb keresztmetszetű lett.
 

Technikai adatok

  2.0i (*) 2.4i (*) 2.2i CTDI (**)
Motor 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC i-VTEC PGM-FI 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC, közös nyomócsöves dízel közvetlen befecskendezés, turbófeltöltővel.
A motor típusa K20A K24A N22A1
Kapacitás 2,0 literes (1998 cc) 2,4 literes (2354 cc) 2,2 literes (2204 cc)
Sűrítési arány 9.8:1 10.5:1 16,7: 1
Teljesítmény 155 LE / 114 kW (6000 rpm) 190 LE / 140 kW (at 6.800/min) 103 kW / 140 LE 4000 ford / perc
Maximális Nyomaték 190 Nm (a 4500 ford / perc) 220 Nm (a 4500 ford / perc) 340 Nm 2000 fordulat / perc
Önsúly 1320-1460 kg 1390-1490 kg 1533-1603 kg
Legnagyobb sebesség 217 km / h (215-val Kocsi) 235 km / h (232-val Kocsi) 210 km / h
Gyorsulás 0-100 km/h 9,1 sec (10,5 automata) 7,9 mp (9,0 automata) 9,3 sec
Hossz / szélesség / magasság 4665 mm / 1760 mm / 1445 mm
Fordulókör 11,6 m
Csomagtartó 459 l (VDA standard)
Fogyasztás
Liter / 100 km MT AT
Városi 10,3 11,6
Országúti 6,2 6,2
Kombinált 7,7 8,2
Liter / 100 km MT AT
Városi 12,7 13,7
Országúti 6,9 6,9
Kombinált 9,0 9,4
Liter / 100 km MT
Városi 7,1
Országúti 4,5
Kombinált 5,4
Gyári gumiabroncsok 195-65R15
(2,0 Sport: LM-205-55R16 felni)
205-55R16 (LM-felni) 205/55R16 (LM-felni)
Emissziós szabvány Euro 4 Euro 4
Eredeti ár 22 400 EUR 26 600 EUR 26 360 EUR




Honda Accord
8. generáció 2008 - 2013

A Tokyo Auto Show keretein belül 2005-ben bemutatott koncepció autó a "sports 4" a fő alapja a 2008-as új Honda Accordnak. Elődjéből megörökölte a motorokat, valamint a felszereltségi szinteket is, és az autó formájába csak finoman avatkoztak be, hogy folytonosságot mutathasson. Mindezek ellenére az új Accord még szélesebb és alacsonyabb lett, ezzel sportos - dinamikus külsőt varázsolva neki.

Ezzel a modellel érkezett először a Honda középosztályba az aktív biztonság, mint a sávelhagyásra figyelmeztető elektronika a LKAS, valamint adaptív sebességtartó elektronika az AAC, valamint a vezető támogatási rendszer a CMBS.

Az erőforrások terén a 2literes motor 156Le a 2.4literes motor 201Le melyek megfelelnek az EURO5 szabványnak, valamint a 2.2 dízel motor (i-DTEC), mely által kisebb a fogyasztást és részecske kibocsátást, valamint megnövekedett a teljesítménye (150Le és 350Nm). Rendelhetőek manuális 6 fokozató váltóval, vagy egy speciális kormányról is vezérelhető intelligens 5 fokozatú automatával.
 

Technikai adatok

  2.0i (*) 2.4i 2.2i i-DTEC 2.2i i-DTEC 180 (Type-S)
Motor 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC i-VTEC PGM-FI 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC, közös nyomócsöves dízel közvetlen befecskendezés, turbófeltöltővel. EURO 5 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC, közös nyomócsöves dízel közvetlen befecskendezés, turbófeltöltővel. EURO 5
A motor típusa R20A3 K24Z3

N22B

Kapacitás 1997ccm (81 × 96,9) 2354ccm (87 × 99,0) 2199 cc (85 × 96,9) 2199 cc (85 × 96,9)
Sűrítési arány 10,6: 1 11:01 16.3:1 16.3:1
Teljesítmény 156 / 115 percig 6300 rpm 201Le / 7000-on 150 LE / 110 kW 4000 fordulat / perc 180 LE / 132 kW /
Maximális Nyomaték 5000 fordulat / perc 192 Nm 234Nm / 4.400rpm 350 Nm a 2000-2500 fordulat / perc 380 Nm a 200-2750 Fordulat / perc
Átviteli / meghajtás 6 sebességes átvitel,
opcionális 5 sebességes automata
6 sebességes átvitel, opcionális 5 sebességes automata 6 sebességes átvitel
Önsúly 1484-1513 kg 1554-1588 kg 1610 kg 1702 kg
Legnagyobb sebesség 215 km / h (212 AT) 227 km / h 212 km / h 220 km/h
Gyorsulás 0-100 km/h 9,4 sec (10,8 AT) 8,1 másodperc (9,7 AT) 9,6 sec (10 sec AT) 8,9 sec
Hossz / szélesség / magasság 4725 (4740 tourer) / 1840 / 1440 mm
Csomagtartó 467 l (VDA standard)
Fogyasztás
Liter / 100 km MT AT
Városi 9,4 2,10
Nem Városi 9,5 9,5
Kombinálva 7,2 7,5
Liter / 100 km MT AT
Városi 9,11 12,0
Nem Városi 7,0 6,6
Kombinálva 8,8 6,8
Liter / 100 km MT AT
Városi 6,8 8,1
Nem Városi 4,4 5
Kombinálva 5,3 6,1
Liter / 100 km MT
Városi 7,1
Nem Városi 4,8
Kombinálva 5,6
CO2-kibocsátás g/km 170 g / km (178 AT) 199 g / km 138 g / km 147 g / km
Gyári gumiabroncsok 205/60R16 / 225/50R17
A 16x6.5 / 17x7, 5
225/50R17
A 17x7, 5
205/60R16 / 225/50R17
A 16x6, 5 / 17x7, 5
18" 235/45 R18
Emissziós szabvány EURO 5 EURO 5
További műszaki jellemzői

első: kettős kereszt lengőkaros felfüggesztés stabilizátor
Hátul: kettős kereszt lengőkaros felfüggesztés stabilizátor
Adaptív elektromos szervokormány (EPS)

Eredeti ár 24 800 EUR 32 750 EUR 28 675 EUR  




 

Honda Accord USDM (Amerikai/Orosz/Ázsiai piac)
9. generáció 2012 - 2017

A kilencedik generációs Accord sajnos már nem jelent meg az Európai piacon. Sajnos Erópában akkor (2012) még a „dízel német” vonal volt a „menő”, így a Honda beszüntette az Accord forgalmazását, miközben az Amerikai piacot pedig uralják a modellel. Ennek ellenére érdemes róla beszélnünk. Tervezője Shoji Matsui, aki vezető projekt mérnök volt az Accord modelleknél 1985 és 1996 között. Az autó először Coupe formában került bemutatásra a Detroitban 2012-ben és még abban az évben el is indult a szedán valamint a coupe értékesítése Amerikában.  2013-ban az Orosz piacra is eljutott, valamint szintén 2013 közepén Japánban is megjelent a Hybrid és a Plug-in hybrid verzió.

Öt különböző motorral volt elérhető, egy sima 2.0 benzines (R20A3 156Le), egy 2.0 benzines + 2 elektromotoros (hybrid 196Le majd 2017 után 214Le), egy 2.4 literes (K24W 185Le) benzines, egy 3.0V6 benzines (kizárólag kínai piac), valamint egy 3.5 literes V6 (278Le) benzines erőforrással. Váltókból sincs hiány, hiszen elérhető CVT, 6 sebességes automata és manuális, valamint 5 sebességes automata is. Felszereltséget tekintve igazi Amerikai piacra szánt autó lett az Accord, hiszen minden megtalálható benne. Parkoló kamera, bluetooth, hangvezérlés, USB csatlakozók, több zónás digitális klíma, navigációs rendszer, LED lámpák, Apple CarPlay és Android Autó kompatibilitás meg még egy tonna egyéb kiegészítő. Biztonságot tekintve a szokásos abs , kipörgésgátlón túl megtalálható az adaptív tempomat, holttér figyelő rendszer, sáv elhagyásra figyelmeztető rendszer, ütközés jelző rendszer.  A kilencedik generáció két karosszériával volt kapható: a 2 ajtós coupe illetve a 4 ajtós szedán.

 

Technikai adatok
 

  2.0 2.0 Hybrid 2.4 3.5 V6
Motor 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, SOHC i-VTEC PGM-FI 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC i-VTEC PGM-FI + 2 Elektromotor 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC i-VTEC PGM-FI  4 hengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC, közös nyomócsöves dízel közvetlen befecskendezés, turbófeltöltővel. EURO 5
A motor típusa R20A3 ?

K24W

J35Y

Kapacitás 1997ccm (81 × 96,9) 2354ccm (87 × 99,0) 2356 cc (87 × 99.1) 3471 cc (89 × 93)
Sűrítési arány 10,5: 1 11:01 11.1:1 10.5:1
Teljesítmény 156Le / 6300 rpm 195Le / 6200 rpm 185 LE / 138 kW 6400 rpm 278 LE / 6200rpm
Maximális Nyomaték 5000 rpm / 192 Nm  ? 245 Nm / 3900 rpm 340 Nm a 4900 Fordulat / perc
Átviteli / meghajtás CVT  Fokozatmentes, 6 Sebességes kézi és automata, 5 sebességes automata
Önsúly 1448Kg (szedán)
Legnagyobb sebesség ? ? ? ?
Gyorsulás 0-100 km/h        
Hossz / szélesség / magasság Szedán: 4862 / 1849 / 1466 mm
Coupe: 4806 / 1849 / 1435 mm
Csomagtartó ?
Fogyasztás
Liter / 100 km MT AT
Városi    
Nem Városi    
Kombinálva    
Liter / 100 km AT
Városi 5,3
Nem Városi 6,3
Kombinált 6
Liter / 100 km MT
Városi 11,8
Nem Városi 8,3
Kombinálva 10,1
Liter / 100 km AT
Városi 13,5
Nem Városi 8,3
Kombinálva 10,9

 



 

Honda Accord USDM (Amerikai/Orosz/Ázsiai piac)
10. generáció 2017 - ...

A tízedik generációt nem régen kezdték el értékesíteni, a gyártás 2017 októberében kezdődött. Jelenleg elérhető motorválaszték az 1.5 literes turbós motor (civicből ismert), a kétliteres turbó motor (k20C4) mely a civic Type-R ből lehet ismerős, viszont kevésbé agresszív vezérműtengely profillal és kisebb turbóval, illetve egy 2 literes szívó kiegészítve 2 elektromotorral mint hybrid. Váltóból jelenleg három változat elérhető: Fokozatmentes CVT automata, 6 fokozatú kézi váltó, illetve egy 10(!) fokozatú automata váltó. Sajnos ebből a generációból úgy néz ki, hogy nem lesz Coupe verzió. Viszont érdekesség, hogy ebben mutatkozik be elsőként a Honda Sensing, ami nem más mint pár biztonsági felszerelést magába foglaló egység: LDW (Sávelhagyás figyelő rendszer), adaptív tempomat, RDM (ez a rendszer az utat figyeli és a kanyarokat, azokhoz állítva a kormányzás és fékek működését), CMBS (ez egy ütközés erejét csökkentő rendszer, mely ha érzékeli, hogy ütközés várható, akkor a fékezés erejét növeli), Vakfolt figyelő rendszer, Tükörbe épített kamera, mely sávváltáskor élő képet közvetít  a belső kijelzőre, ezzel közel 4x többet mutatva mint amit egy hagyományos tükör tud, illetve egy automata reflektor, mely éjszaka 40km/h felett kapcsol be és a környezettől függően vált tompított és távolsági fény között.

 

Technikai adatok
 

  1.5 VTEC TURBO 2.0 VTEC TURBO
Motor 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC, VTEC TURBO 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC, VTEC TURBO
A motor típusa L15B7 K20C4
Kapacitás 1498ccm (73 × 89,5) 1996ccm (86 × 85,9)
Sűrítési arány 10,6: 1 9.8:1
Teljesítmény 192Le / 5500 rpm 252Le / 6500 rpm
Maximális Nyomaték 260 Nm / 1600-5000 rpm 370 Nm / 1500-4000 rpm
Átviteli / meghajtás 6 sebességes kézi váltó vagy CVT fokozatmentes 10 sebességes automata
Önsúly 1431Kg 1525Kg
Legnagyobb sebesség ? ?
Gyorsulás 0-100 km/h ? ?
Hossz / szélesség / magasság Szedán: 4882 / 1862 / 1450 mm
Csomagtartó ?
Fogyasztás
Liter / 100 km MT AT
Városi 8,1
Nem Városi 6,7  6,7 
Kombinálva 7,8  7,5 

 

Liter / 100 km AT
Városi ?
Nem Városi ?
Kombinálva

 




 



 

  

Liter / 100 km MT AT
Városi 8,1
Nem Városi 6,7  6,7 
Kombinálva 7,8  7,5