Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /wwwroot/index.php on line 101
Honda F kódjelű motorok, F18A, F20A, F20A4, F20A DOHC, F20C

 

Honda

F széria


 

A 4 hengeres F széria az úgynevezett "big block" a Honda kínálatában, SOHC és DOHC kivitelben egyaránt előfordul. 1995-96-ban bekerült a TOP10 motorok listájára.
A motor eltér az F20C szériától melyről lentebb, a lap alján olvashat részletes adatokat.

 

SOHC motorok

 

 

F18A  
1.8 literes SOHC 16szelepes, PGM-Fi és karburátoros kivitel egyaránt.
Befecskendezés Karburátor és PGM-FI
Lökettérfogat 1849cc
Furat 85 mm
Löket 81,5 mm
Teljesítmény 118Le PGM-Fi
105Le Karburátoros
Nyomaték .
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .

 

F18B  
1.8 literes SOHC VTEC 16szelepes, PGM-Fi.
Honda Accord 1,8 VTS/VTE motorja.
Befecskendezés PGM-Fi
Lökettérfogat 1849cc
Furat 85 mm
Löket 81,5 mm
Teljesítmény 138Le(103kW)
Nyomaték 165Nm
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .

 

F20A  
2 literes SOHC 16 szelepes motorok. PGM-Fi és karburátoros rendszerrel egyaránt. Honda Accordok és Prelude-ök motorjai.
Befecskendezés Karburátor és PGM-FI
Lökettérfogat 1997cc
Furat 85 mm
Löket 88 mm
Kompresszió: 9,5:1
   
F20A2 110Le/6000rpm (karburátoros)
F20A3 110Le/6000rpm (karburátoros)
F20A4 133Le/5400rpm (PGM-FI)
F20A5 150Le/5400rpm (PGM-FI)
F20A6 90Le/6000rpm (karburátoros)
F20A7 135Le/5600rpm (PGM-FI)
F20A8 145Le/5900rpm (PGM-FI)
   




 

F20B  
Ez a motor SOHC VTEC, SOHC, valamint DOHC VTEC változatban is létezik. SOHC változat 148lóerős és 186Nm nyomatékú.
Befecskendezés PGM-FI
Lökettérfogat 1997cc
Furat 85mm
Löket 88mm
Teljesítmény 148Le(110kW)
Nyomaték 168Nm
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .


 

F20Z  
2literes SOHC 16 szelepes, Az F20A közeli rokona.
Honda Accord motor Európában és Ázsiában egyaránt.
Befecskendezés  
Lökettérfogat 1997cc
Furat 85mm
Löket 88mm
Teljesítmény .
Nyomaték .
Kompresszió: .
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .






 

F22A  
SOHC, 16szelepes, 2.2literes motorok.
Honda Accord és Honda Prelude S.
Több féle tuning változatban kerültek beépitésre.
Befecskendezés PGM-Fi
Lökettérfogat 2156cc
Furat 85mm
Löket 95mm
Kompresszió 8.8:1
   
F22A1 125Le(93kW)/5200rpm 186Nm/4000rpm  Honda accord DX, LX
135Le(102kW) Honda Prelude S (ugyanaz a motor de módosított ECU - P12)
F22A4 130Le(97kW)/5200rpm 193Nm/4000rpm  Honda Accord EX Lényegében egyezik F22A1-el, de a kipufogót módosították
F22A6 140Le(104kw)/5600rpm. 193Nm/4500rpm Szintén az A1 módosított változata, agresszív vezérműtengellyel, és kipufogóval, valamint PT6 ECU val.
F22A7 140Le(104kW)/6101rpm 198Nm/5000rpm

 


 

F22B1  
2.2literes SOHC VTEC 16 szelepes motor.
Honda Accord EX és Acura CL2.2 motorja. Ez volt az első VTEC-es F motor. Alpaja az F22A6.
Befecskendezés PGM-Fi
Lökettérfogat 2156cc
Furat 85mm
Löket 95mm
Teljesítmény 145Le(108kW)/5500rpm
Nyomaték 199Nm/4500rpm
Kompresszió: 8.8:1
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .
   



 

F22B2  
2.2literes SOHC 16 szelepes motor.
Honda Accord DX, LX, és SE motorja.
Az F22B2, F22B6 és B8 motorok lényegében megegyeznek, csak szívó és kipufogó oldali csövek változatak.
Befecskendezés PGM-Fi
Lökettérfogat 2156cc
Furat 85mm
Löket 95mm
Teljesítmény 130Le(97kW)/5300rpm
Nyomaték 188Nm/4200rpm
Kompresszió: 8.8:1
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .
   

 

 

F22Z2  
2.2 literes SOHC VTEC 16 szelepes motor.
Honda Accord 2.2i motorja.
Befecskendezés PGM-Fi
Lökettérfogat 2156cc
Furat 85mm
Löket 95mm
Teljesítmény 150Le(112kW)/5500rpm
Nyomaték 200Nm/4500rpm
Kompresszió: 9.3:1
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .
   






 

F23A1  
2.3 literes SOHC VTEC 16 szelepes motor.
1998-2002 közötti Honda Accord LX, EX, és SE valamint
Acura 2.3CL
Befecskendezés PGM-Fi
Lökettérfogat 2254cc
Furat 86mm
Löket 97mm
Teljesítmény 150Le(112kW)/5700rpm
Nyomaték 205Nm/4900rpm
Kompresszió: 9.3:1
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .
   






 

F23A4  
2.3 literes SOHC VTEC 16 szelepes motor.
1998-2002 közötti Honda Accord ULEV.
Lényegében az A1-es motor, de hogy az Amerikai ULEV (
Ultra-Low Emissions Vehicle avagy az extra alacsony káros anyag kibocsájtási) szabványnak eleget tegyen, csökkentették a teljesítményét, valamint 32bites ECU-t kapott, mely kezelte a szélessávú lambdaszondát.
Befecskendezés PGM-Fi
Lökettérfogat 2254cc
Furat 86mm
Löket 97mm
Teljesítmény 148Le(108kW)/5700rpm
Nyomaték 203Nm/4900rpm
Kompresszió: 9.3:1
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .
   

 

 

F23A5  
2.3 literes SOHC 16 szelepes motor.
1998-2002 közötti Honda Accord DX
2002 Honda Accord LX VP
Befecskendezés PGM-Fi
Lökettérfogat 2254cc
Furat 86mm
Löket 97mm
Teljesítmény 135Le(100kW)/5500rpm
Nyomaték 206Nm/4500rpm
Kompresszió: 8.8:1
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .
   

 

 

F23A7  
2.3 literes SOHC VTEC 16 szelepes motor.
1998 Honda Odyssey
1998-1999 Isuzu Oasis
Befecskendezés PGM-Fi
Lökettérfogat 2254cc
Furat 86mm
Löket 97mm
Teljesítmény 150Le(112kW)/5700rpm
Nyomaték 205Nm/4900rpm
Kompresszió: 9.3:1
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .
   

 

 

DOHC motorok



 

F20A  
2 literes DOHC 16 szelepes motor.
1990-1993 Honda Accord 2.0Si és Si-T (JDM)
Befecskendezés PGM-FI
Lökettérfogat 1997cc
Furat 85mm
Löket 88mm
Teljesítmény 150Le(112kW)/6100rpm
Nyomaték 186Nm/5000rpm
Kompresszió: 9.5:1
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .



 

 

F20B  
2 literes DOHC VTEC 16 szelepes motor.
Honda Accord és Honda Torneo Japán belpiacos változataiban található meg. Hengerfeje hasonló mint a H22A motoré, de úgy tervezték, hogy megfeleljen számos ország alsó-2literes adózási szabványainak. Az automata váltós változatot csökkentett lóerővel forgalmazták, de középtartományban nagyobb nyomatékkal, ezzel is kedvezve az automata váltó működésének.
Befecskendezés PGM-FI
Lökettérfogat 1997cc
Furat 85mm
Löket 88mm
Teljesítmény 197Le(147kW)/7000rpm
Nyomaték 197Nm/5500rpm
Kompresszió: 11:1
Redline: 7600rpm
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .




 

F22B  
2.2 literes DOHC 16 szelepes motor.
1992-1996 Honda Prelude Si (JDM)
Befecskendezés PGM-FI
Lökettérfogat 2156cc
Furat 85mm
Löket 95mm
Teljesítmény 166Le(119kW)/6000rpm
Nyomaték 200Nm/5000rpm
Kompresszió: 9,3:1
Redline: .
VTEC .
ECU kódja .
Váltó: .



F20C motorok
 

Az F20C és F22C1 4 hengeres motorokat a Honda hosszirányban építette be, és hátsókerekeket hajtják... Ezek a motorok dupla vezérműtengelyesek, láncos hajtásúak, VTEC rendszerűek, valamint a hengerfalak szálerősítettek. A Honda S2000 motorjai.




 

F20C  
2 literes DOHC VTEC 16 szelepes motor.
1999-2009 Honda S2000 (UK, EU, Ausztrália)
1999-2005 Honda S2000 (JDM)
1999-2003 Honda S2000 (F20C1, Észak-Amerika)
Befecskendezés PGM-FI
Lökettérfogat 1997cc
Furat 87mm
Löket 84mm
Teljesítmény USDM: 237Le(178kW)/8300rpm
JDM: 250Le(183kW)/8300rpm
Nyomaték USDM: 207Nm/7500rpm
JDM: 217Nm/7500rpm
Kompresszió: 11,7:1
Redline: 9000rpm
VTEC 6100rpm
ECU kódja .
Váltó: .

Az F20C magas fordulatszámon ad le nagy teljesítményt. A piros jelzés (redline) 9000rpm felett van jelölve, és a VTEC 6000rpm-nél nyit. A viszonylag hosszú löket eredményezte azt, hogy a máig gyártott legnagyobb dugattyúsebességű szériagyártású autó a világon. A Top10 legjobb motor listáján 4 alkalommal is nyert, 2000,2001,2002 és 2003-as évben. Valamint ez a motor a legnagyobb teljesítményű a 2 literes szívó motorok közt (123,5Le/liter teljesítménnyel). Ezt a rekordot 2010-ben a Ferrai 458 Italia döntötte meg 124,5Le/liter teljesítményével.




 

F22C  
2.2 literes DOHC VTEC 16 szelepes motor.
2004-től Honda S2000 Észak-Amerikában
2006-tól Honda S2000 Japánban
Befecskendezés PGM-FI
Lökettérfogat 2157cc
Furat 90.7mm
Löket 84mm
Teljesítmény 240Le(180kW)/7800rpm
Nyomaték 220Nm/6500rpm
Kompresszió: .
Redline: 8000rpm
VTEC 6100rpm
ECU kódja .
Váltó: .

Az F22C Az F20C átdolgozott változata, ahol a lökettérfogatot növelték. A teljesítmény maradt 240Lóerő. A motor megbízhatóságát szerették volna növelni. Bár lökettérfogat változott, a Honda S2000 név megmaradt. Eredetileg csupán az Észak-Amerikai piacokon szerették volna bevezetni, ám 2006-tól a Japán belpiacokon is leváltotta az F20C motorokat. A többi piacon továbbra is az F20C az egyetlen rendelkezésre álló erőforrás.