Notice: Undefined index: HTTP_ACCEPT_LANGUAGE in /wwwroot/index.php on line 101
Honda City bemutatása, technikai adatok, modelltörténet.

 

Honda
CITY

Honda City
1. generáció 1981-1986
  

Az 1981-ben bemutatott Honda City Subcompact kisautó célja a Japán belpiacon, egy városi kisautó megtestesítése. Külföldön számos változatban lehetett kapni. AA alvázkoddal a szedánok, VF a kisteherautók, és FA pedig a cabriolett és a Turbo. Az autó hagyományos elsőkerék-hajtású, és a motor keresztben helyezkedik el. Az ülések ügyes elrendezésével sikerült igen kényelmes lábteret létrehozniuk. Fogyasztás tekintetében jelentős sikereket ért el, ezért nagyon kedvelt jármű lett hazájában.
A motor 1231 cc négyhengeres 44 Le teljesítményű, míg a turbós változat 110Le teljesítményt nyújtott. Váltó 4, vagy 5 sebességes kézi, vagy 2 sebességes hondamatic. A Pininfarnia 1984 Augusztusában megalkotta a kabrió változatot, mely a Turbo II motorját kapta, viszont csak szívóként, így 67Le teljesítményre volt képes. A turbo I és turbo II modell ritkaságnak számít, ugyanis azon kevés hondák közé tartozik, melyeket gyárilag turbófeltöltővel szereltek. A turbo I 100Le, ameddig a turbo II 110Le és PGM-FI !
A kisautó Európában Jazz ként ismert.



 
 
 

Technikai adatok
 

  ER Turbo II
Motor 4 hengeres soros motor 4 hengeres soros motor + Turbo
Kapacitás

1231 cc

Süritési arány 8.4:1 7.6:1
Teljesítmény 44 LE / 33 kW (4500/min) 110Le / 81Kw / 5500rpm
Maximális Nyomaték ? 147Nm/300rpm
Önsúly 640-810kg
Hossz / szélesség / magasság 3400mm / 1600mm / 1500mm
Standard gumiabroncsok 185/60R13

 

Honda City
2. generáció 1986-1994

  
 
Ez a modell Európában és Ausztráliában egyaránt sikert aratott 1999-ig, amig a Honda Logo át nem vette a városi kisautó szerepét.

 
Honda City
3. generáció 1996-2002

A Honda City 3. generációja a fejlődő ázsiai piacok számára lett tervezve, és értékesítve. Műszaki alapja a 4. generációs Honda Civic. A 2000. évi modelfrissités során kapott már 1.5 literes VTEC motort is. Ebben a változatban leginkább a D-s kódjelű motorok szerepeltek, mint a D13b D15b. Az 1.5 literes motoroknál a teljesítményt lecsökkentették, hogy az ázsiai piacoknak megfeleljen. Az autó önsúlya 985kg volt, és a legerőteljesebb 1.5literes VTEC motorral 115Le, így gyorsulása álló helyzetből 100km/h sebességig megközelítőleg 10mp. Meglepő módon az autó sportos futóművel rendelkezett, és hátul teljesen független felfüggesztést kapott. (későbbi modelleken ezt visszavonták, a magas költségek miatt)


Honda City
4. generáció 2002 - 2008



 

Ez a modell már hazánkban is nagy népszerűségnek örvendett. 2002 novemberében mutatkozott be, és 2008 ig árulták. 2005ben modellfrissítésen esett át, melynek során az autó elejét formálták át. Nálunk kizárólag az 1.4 literes motorral szerelt változatot lehetett kapni, amíg japánban akár 4 kerék meghajtás is kérhető volt hozzá.

Technikai adatok

  1.4
Motor 4 hengeres soros motor, OHC..
Kapacitás 1,4 literes (1490 cc)
Teljesítmény 83 LE / 61 kW
Maximális Nyomaték 110Nm
Önsúly 1155 kg
Legnagyobb sebesség 180km/h
Gyorsulás 0-100 km / h 13s
Hossz / szélesség / magasság ?
Fordulókör 11,0 m
Csomagtartó mérete 500 literes
Fogyasztás (átlag) 6.4l

 
Honda City

5. generáció 2008 - 2013

 

 

A kompakt szedán radikálisan eltávolodik az előző generációs modell megjelenésétől; teljesen megújult külseje számos olyan elemet hordoz, ami a stílusos Accordra emlékeztet. Az áttervezett külső mellett új elem az 1.4 i-VTEC motor is, amely jelentősen több teljesítménnyel ruházza fel az új City-t.

Az új motor – ugyanaz, mint ami az új Jazz modellben is dolgozik – a Honda népszerű i-VTEC technológiáját alkalmazza, így kiváló teljesítményt és nagyfokú rugalmasságot kínál alacsony fogyasztás és kis emisszió mellett. Ezzel az erőforrással a City 100 lóerőt teljesít, vagyis 17 lóerővel lett izmosabb a kifutó modellnél. Ez a többletteljesítmény teszi lehetővé, hogy az új City gyorsulási értéke manuális sebességváltóval elérje a 11,8 másodpercet 0-100 km/órára, ami 1,6 másodperces javulást jelent. Az automatikus egységgel ez az érték 14,7 másodperc, s a korábbi gyorsuláshoz képest ez is fél másodperccel jobb eredmény.

A City kézi kapcsolású sebességváltója a korábbi egység módosított változata, amelyben karbon szinkrongyűrűk segítik a lágyabb kapcsolást, emellett pedig további finomítást jelent az optimalizált áttételek alkalmazása. Az automatikus váltómű vadonatúj fejlesztés; a modell történetében először a fokozatok a kormánykerék mögött elhelyezett váltófülekkel is kapcsolhatók. 'Sport' üzemmódban a fejlettebb váltóelektronika és a jobb áttételek révén remekül érvényesül az új autó megnövekedett teljesítménye.
 

Technikai adatok 

  1.4
Motor 4 hengeres soros motor, i-VTEC, PGM-FI
Kapacitás 1,4 literes (1339 cc)
Süritési arány 10.5:1
Teljesítmény 100 LE / 73 kW (6000/min)
Maximális Nyomaték 127 Nm (4800 rpm)
Önsúly 1120 kg
Legnagyobb sebesség 182 km / h / 176km/h automata
Gyorsulás 0-100 km / h 11.6 sec (14.7 mp Auto)
Hossz / szélesség / magasság 4.420mm / 1.695mm / 1.470mm
Fordulókör 11,0 m (?)
Csomagtartó mérete 360 literes (VDA standard)


Fogyasztás (átlag)

 
  Átlag Országút Város
Manuális 6 5.2 7.3
Automata 6.4 5.3 8.3
Standard gumiabroncsok 185/55R16
Emissziós szabvány EURO IV
További műszaki jellemzői  

 
Honda City

6. generáció 2014 - ...

 

 

A hatodik generációs City 2014-ben érkezett meg, és a Honda második modellje, ami megkapta a Honda új arculatát (lényegében az első, jellegzetes vonalak, amit a 2013-as jazznél láthattunk elsőként és, azóta minden modell egységes formai eleme). Ez a City már nem az a City ami itthon nem volt túl népszerű és egy Civic alá/mellé pozícionált családi autó volt. Itt már jutott felszereltségből bőven, mint az érintőképernyős digitális klíma, 5” navigáció, 8 hangszórós hifi és tolatókamera, kipörgésgátló (VSA). A Facelift (2017+) hozott még magával LED lámpákat is. A modell három motorral elérhető, két 1.5literes i-VTEC benzinessel (SOHC és DOHC kivitelben 119 és 132 lóerő) és egy 1.5 literes 99 lóerős dízelmotorral. Utóbbi csak Indiában érhető el. Viszont a benzinesek kapcsán is érdekesség, hogy Thaiföld és Brazília is úgy kapta az autót, hogy a motor alkalmas a vegyes vagy teljes E85-ös üzemmódnak, azaz bio etanollal is képes menni mindenféle gond nélkül. Váltókból a választék: 5 és 6 fokozatú kézi váltó, vagy pedig a fokozatmentes CVT. További érdekesség, hogy az autó Japánban Honda Grace néven futott és volt/van belőle hybrid változat is. Kínában pedig Honda Gienia és Honda Greiz néven is létezik, két eltérő formával (főleg hátsó kialakításban). Az autó egyébként elég népszerű, 2017-ig több mint 48.000 darab talált gazdára.
 

Technikai adatok
 

  1.5 SOHC 1.5 DOHC 1.5 i-DTEC
Motor 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, SOHC i-VTEC 4 hengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC i-VTEC  4 hengeres soros motor, 16 szelepes, DOHC i-DTEC 
A motor típusa L15Z1 L15B1

?

Kapacitás 1497ccm (73 × 89,4) 1496ccm (73 × 89,4) 1498 ccm (87 × 99.1)
Sűrítési arány 10,3: 1 ? 11.1:1
Teljesítmény 119Le / 6600 rpm 132Le / 6600 rpm 99 LE / 3600 rpm
Maximális Nyomaték 4600 rpm / 145 Nm  155 Nm / 4600 rpm 200 Nm / 1750 rpm
Átviteli / meghajtás CVT  Fokozatmentes automata, 6 Sebességes manuális, 5 sebességes manuális.
Önsúly 1080-1107Kg  1147-1175Kg
Legnagyobb sebesség ? ? ?
Gyorsulás 0-100 km/h      
Hossz / szélesség / magasság 4440 / 1695 / 1495 mm
Csomagtartó
510L
Fogyasztás
Liter / 100 km MT AT
Városi  ?  
Nem Városi  
Kombinálva  
Liter / 100 km AT
Városi ?
Nem Városi ?
Kombinált ?
Liter / 100 km MT
Városi ?
Nem Városi ?
Kombinálva ?