Honda
C széria
Az Honda 6 hengeres (V6) motorjai. Több mint 25 éve vannak jelen 1984 óta. Gyártották 2 literestől egészen 3.5 literes változatig. Három családra bontható.
C20, C20at, C25 és a C27-es motor keresztben helyezkedik el.
C30A és C32B keresztben helyezkedik el hátúl
C32A és C35A pedig hosszirányban szerelt.
C20A | |
1985-ben a Honda Legendben mutatkozott be, kizárólag Japán belpiacon (JDM). SOHC. | |
Befecskendezés | . |
Lökettérfogat | 2 liter |
Furat | . |
Löket | . |
Teljesítmény | 145Le(108kW) |
Nyomaték | . |
Kompresszió: | . |
Redline: | . |
VTEC | |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
C20AT | |
Szintén csak Japánban (JDM) forgalmazott 1989-es Legend motor, amikor is a Honda egy változó geometriájú turbóval szerelte fel a motort. A Honda ezzel is bizonyitott, hisz az elsők közt alkalmazott ilyen megoldást. A turbó lapátjait, egy 8bites processzor ellenőrizte, és állította a sebességhez. Az ára viszont nagyon borsos volt, ezért ritka darab. SOHC. | |
Befecskendezés | . |
Lökettérfogat | 2liter |
Furat | . |
Löket | . |
Teljesítmény | 190Le(140kW) |
Nyomaték | . |
Kompresszió: | . |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
C25A | |
Kizárólag Észak-Amerikában forgalmazták a 86 és 87 között Acura Legendben, illetve Európában is a Rover 825 Szedánban. SOHC. | |
Befecskendezés | . |
Lökettérfogat | 2.5liter |
Furat | . |
Löket | . |
Teljesítmény | 151Le (112kW) |
Nyomaték | . |
Kompresszió: | . |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | . |
Váltó: | . |
C27A | |
SOHC 2.7 literes motor, melyet sok modellben láthattunk. | |
1987-1990 | Honda Legend 176Le |
1987-1990 | Honda Legend 176Le |
1987 | Acura Legend Coupe 161Le (120kW) |
1988-1990 | Acura Legend 161Le (120kW) |
1995-1997 | Honda Accord 170Le (128kW) |
1989-1991 | Rover 827/Sterling/Vitesse 177Le |
1990-1991 | Rover 827/Sterling/Vitesse 168Le |
1990-1995 | Rover 827/Sterling/Coupe 168Le |
C30A
A Honda NSX motorja. DOHC VTEC. 201kW (270Le) teljesítményre képes 285Nm nyomaték mellett. Ez volt az első motor az USA területén, ahol a Honda a VTEC változó szelepvezérlést alkalmazta.
A C30 motorhoz a hajtókarok titánból készültek, és egyben ez az első titán hajtókaros tömeggyártású jármű is. A könnyű hajtókar lehetővé tette a nagyobb fordulatszám elérését, miközben szilárdsága a hagyományos acél hajtókarokkal megegyezett. A blokk alumíniumból készült. Két vezérműtengely 24 szeleppel és váltózó szelepvezérléssel működött. A redline 8000RPM-nél kezdődik, de a motor könnyűszerrel elforog 9000RPM-ig akár. A motor a költséges előállítás miatt csak az NSX-be kerülhetett be. Létezett egy gyengébb változat is, ahol a vezérműtengely különbözött, így az csak 252 lóerős volt.
A motorból bár nem tömeggyártásban de létezett egy GT spec NSX. Ez a motort a Mugen cég átdolgozta, valamint kapott egy turbófeltöltőt. Bár hivatalos adatok nincsenek, állítólag az 500 lóerőt is túllépi a teljesítménye.
A motort 91 és 2005 között alkalmazták a Honda/Acura NSX modellekben.
C32A | |
Az Acura legend és TL motorja. Kétféle teljesítménnyel, melyet a vezérműtengely módosításával értek el. | |
C32A1 |
|
1991-1995 | Acura Legend szedán 200Le (155kW) |
1991-1992 | Acura Legend Coupe 200Le (155kW) |
C32A6 |
|
1996-1998 | Acura 3.2TL 200Le (155kW) |
C32A5 | |
1994-1995 | Acura Legend GS 230LE (170kW/279Nm) |
1993-1995 | Acura Legend LS és L 230LE (170kW/279Nm) |
1993-1998 | Honda Inspire 230LE (170kW/279Nm) |
C32B
A C30 NSX motor átdolgozott változata. 290Lóerő és 304Nm nyomaték leadására képes a motor. Megnövelték a hengerűrtartalmat, és 3.2 literes lett így a motor. Módosítottak a dugattyúkon, valamint az alumínium blokkot megerősítették az FRM (Fiber Reinforced Metal) anyaggal, melyben szénszálas anyaggal van erősítve ötvözve a blokk. A szelepek 32mm-esek lettek, melyek a C30A motorénál egy milliméterrel nagyobbak.
C35A | |
Acura 3.5RL és Honda Legendben használt motor. 1996-tól egészen 2004-ig. | |
Befecskendezés | PGM-FI |
Lökettérfogat | 3,5liter |
Furat | . |
Löket | . |
Teljesítmény | 210-225Le(155-170kW) |
Nyomaték | . |
Kompresszió: | . |
Redline: | . |
VTEC | . |
ECU kódja | |